کاش مورینیو را الگویت قرار ندهی آقای کی‌روش

کشتی تیم ملی کشتی‌بان خوبی ندارد. ناخدای کشتی ما انگار دوست ندارد در آرامش کشتی را به ساحل امن قهرمانی برساند. او البته در کارش خبره است. می‌داند باید کشتی را از چه مسیری و چگونه رد کند اما به وظیفه‌شناسی ناخدای کشتی تایتانیک نیست. نمی‌دانم فیلم تایتانیک را دیده‌اید یا نه؛ اما ناخدای آن کشتی با آنکه به صخره برخورد می‌کند و غرق می‌شود، انسان وظیفه‌شناسی‌ست. او تا لحظه آخر برای نجات جان مسافران تلاش می‌کند و بعد که متوجه می‌شود نمی‌تواند همه را نجات دهد، به جای اینکه خودش از مهلکه بگریزد، کلاهش را بر سرش می‌گذارد و در اتاق فرمان می‌نشیند، درها را می‌بندد و آماده مرگ می‌شود. با اینکه اشتباه از او نبوده اما می‌داند وظیفه‌اش این است که ابتدا همه را نجات دهد بعد خودش را. کشتی‌بان کشتی تیم ملی ما اما چنین اخلاقی ندارد. او بعد از برد درخشان ۵ بر صفر مقابل یمن، در کنفرانس خبری به جای اینکه همه را آماده بازی بعدی کند، به برانکو می‌تازد. کسی که خودش چندی پیش گفته بود باید پرچم صلح را بیرون آورد حالا اسلحه‌اش را بیرون کشیده؛‌آ ن هم برای اینکه برانکو گفته: «سرمربی عراق مربی خوبی است اما این تیم نمی‌تواند از پس ایران بربیاید»!

طرفداران کی‌روش می‌گویند او خواسته برد ایران مقابل عراق را عادی و حتمی جلوه دهد و همین باعث عصبانیت مرد پرتغالی شده. برخی که از ماجرا پرت‌ترند هم می‌گویند اصلا چرا برانکو از سرمربی عراق تعریف کرده؟(کدام مربی در دنیا وقتی خبرنگاری از او درباره همکارش در تیم دیگر می‌پرسد، بد او را می‌گوید؟)

با شناختی که از کی‌روش دارم، مطمئنم اگر برانکو می‌گفت عراق می‌تواند برای ایران دردسر درست کند، او حتما نمایش دیروزش در کنفرانس را تکرار می‌کرد و اینبار طرفدارانش می‌گفتند: برانکو برای تیم ملی ایران کری خوانده است.

کاش کی‌روش که انقدر دوست دارد بحران درست کند و دوگانه، این انرژی‌اش را صرف نتیجه گرفتن بکند. باشد؛ اصلا شما راست می‌گویی برانکو می‌خواهد با شما رقابت کند؛ شما توی زمین جوابش را بده. کشتی را در این طوفان جام‌ملت‌ها به ساحل قهرمانی برسان تا زبان برانکو و طرفدارانش قطع شود. آقای کی‌روش! دوره مورینیو و حاشیه‌سازی‌هایش چندی‌است که پایان رسیده؛ کاش شخص دیگری را الگو قرار بدهی.

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *