مربیان جذاب جام ملت‌های آسیا

کمتر از دو هفته دیگر تا جام ملت‌های آسیا مانده و حالا کم کم همه از این جام می‌گویند.

هفدهمین دوره جام ملت‌ها در حالی قرار است در امارات برگزار شود که اینبار مربیان بزرگ‌تری از همیشه در آن حضور دارند. اتفاقی که بی‌شک مسابقات را هیجان‌انگیزتر از همیشه می‌کند.

در گروه A چشم‌ها به آلبرتو زاکرونی دوخته شده. مرد ۶۵ ساله‌ای که می‌خواهد تیم میزبان را به قله برساند. زاکرونی ایتالیایی سابقه هدایت بزرگ‌ترین تیم‌های سری‌آ را در کارنامه دارد؛ میلان، لاتزیو، اینتر و یوونتوس. او ۴ سال هم تیم ملی ژاپن را هدایت کرده در سال ۲۰۱۱ با آبی‌های شرق دور به مقام قهرمانی جام‌ملت‌ها رسیده. دیگر مربیان گروه اول خیلی سرشناس نیستند. میلوان رایواچ صرب، تایلند را هدایت می‌کند و استفن کنستانتین هم هدایت هند را برعهده دارد. سرمربی تیم بحرین هم میرسلاو سوکوپ چک‌تبار است.

گروه B شاید کم نام‌ونشان‌ترین مربیان را در خود جای داده. گراهام آرنلود قرار است استرالیا، مدافع عنوان قهرمانی را هدایت کند و سرمربی سوریه هم برند استنگه آلمانی‌ست. نوردین اولدعلی که الجزایری‌ست فلسطین را هدایت خواهد کرد و سرمربی‌گری تیم اردن را ویتال برکلمنز بلژیکی برعهده دارد. او در بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ دستیار مارک ویلموتس بوده است.

گروه سوم مسابقات اما سه چهره مشهور دارد. بزرگ‌ترین آنها قطعا مارچلو لیپی است که سابقه قهرمانی در جام‌جهانی با ایتالیا را دارد. او چندسالی است که هدایت چین را برعهده گرفته و امسال با این تیم قرار است به جذابیت‌های مسابقات اضافه کند. چهره بزرگ بعدی، اسون گوران‌اریکسون است. مرد ۷۰ ساله سوئدی که زمانی سرمربی تیم ملی انگلیس بود و قبل از آن بارها با تیم‌های باشگاهی مختلف به مقام قهرمانی رسیده بود. اریکسون در حال حاضر تیم فیلیپین را هدایت می‌کند. هدایت کره‌جنوبی را هم پائولو بنتو برعهده دارد که تا همین چندسال قبل سرمربی تیم ملی پرتغال بود. دیگر مربی حاضر در این گروه، الکساندر کرستینین است که برای اولین بار موفق شده قرقیزستان را به جام‌ ملت‌ها برساند.

در گروه D  قاعدتا نام‌آشناترین فرد برای ما کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران است. کاتانچ با تجربه هم قرار است عراق را هدایت کند و پارک هانگ‌ سئو هم ویتنام را مربی‌گری می‌کند. سرمربی تیم یمن هم به یان کوچیان اسلواکیایی رسیده.

در گروه پنجم آنتونیو پیتزی مشهورترین چهره است. او که قبلا تیم ملی شیلی را هدایت می‌کرد حالا سرمربی عربستان است. فلیکس سانچز اسپانیایی هم سرمربی قطر خواهد بود  و هدایت لبنان به رادولویچ مونتنگرویی رسیده. کره شمالی هم با یک سرمربی بومی پای به رقابت‌ها می‌گذارد.

گروه آخر مسابقات هم چند چهره جذاب دارد. از جلمه هکتور کوپر که سرمربی ازبکستان است. هدایت عمان را هم پیم وربیک برعهده دارد. موریسایوی ژاپنی تیم ملی کشورش را هدایت می کند و حجاگلدیف هم سرمربی ترکمنستان خواهد بود.

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *