گرت بیل؛ بازیکنی که نقل‌وانتقالات اروپا را به هم ریخت

وقتی گرت بیل با رقم نجومی ۱۰۰ میلیون یورو در سال ۲۰۱۳ وارد باشگاه رئال ماردید شد، همه دست به دهان ماندند. رئال حاضر شده بود رقمی بیشتر از کریستیانو رونالدو برای او هزینه کند و همه می‌خواستند ببینند که بیل چطور بازیکنی است؟ برای خیلی‌ها او آنچنان شناخته شده نبود. بیل در باشگاه تاتنهام بازی می‌کرد که آن روزها حتی رویای رسیدن به لیگ قهرمانان را هم نداشت، چه برسد به رسیدن به فینال این جام در سالی که گذشت. او البته برای علاقه‌مندان به لیگ جزیره آشنا بود اما ۱۰۰ میلیون یورو؟ رقم، رقم گزافی بود و خیلی‌ها اعتقاد دارند بعد از آن انتقال قبح ارقام نجومی شکسته شد و بازار نقل‌وانتقالات اروپا برای همیشه تغییر کرد.

بیل در رئال مادرید شماره ۱۱ را بر تن کرد و در این ۶ سال ۷۸ گل برای قوهای سپید به ثمر رساند اما بخش مهمی از این سال‌ها را یا روی نیمکت بود، یا مصدوم و یا روی اعصاب طرفداران متعصب مادریدی. بیل البته لحظات فراموش نشدنی هم داشته. از جمله ۲گل فوق‌العاده‌اش به لیورپول در فینال لیگ قهرمانان ۲ فصل قبل. یا آن فرار خارق‌العاده‌اش در فینال جام حذفی اسپانیا مقابل بارسلونا که منجر به گل پیروزی‌بخش مادرید شد. گل‌هایش نسبتا همگی دارای زیبایی‌های خاص خودش بوده اما کمتر کسی است که او را مستحق رقم ۱۰۰ میلیون یورو برای انتقال بداند. دست‌کم زین‌الدین زیدان که اینگونه فکر می‌کند. او از وقتی که دوباره به رئال بازگشته، در نهان و آشکار اعلام کرده تیمش نیازی به بیل ندارد. زین‌الدین دیروز بعد از بازی دوستانه با بایرن دیگر شمشیر را برای او از رو بست: « اگر بیل بازی نکرد به این خاطر است که باشگاه در تلاش برای فروش او و جدایی‌اش است. اگر این اتفاق فردا رخ بدهد که چه بهتر! هیچ مسئله شخصی یا کینه‌ای وجود ندارد. من هیچ مشکلی با بیل ندارم ولی گاهی باید تصمیم گرفت. گاهی زمانی می‌رسد که باید چیزهایی را تغییر داد و عوض کرد. جدایی بیل برای همه بهتر است. جدایی یک بازیکن تصمیم مربی است و البته بازیکنی چون او هم از ماجرا باخبر است. نمی‌دانم این اتفاق می‌تواند طی 24 یا 48 ساعت آتی رخ بدهد یا خیر. امیدوارم رفتن او نزدیک باشد! باشگاه در حال مذاکره با تیمی است که بیل برای بازی کردن به آنجا خواهد رفت.»

صحبت‌های زیدان البته با ناراحتی بیل و مدیربرنامه‌اش رو به رو شده اما این ناراحتی نمی‌تواند چیزی را تغییر دهد. گرت باید مادرید را ترک کند اما مقصد او کجا می‌تواند باشد؟

منچستریونایتد، گزینه معقولی به نظر می‌رسد. ظاهرا سران یونایتد هم علاقه دارند تا بیل را در تیم‌شان داشته باشند. تیم سولشر نیاز مبرمی به بازیکنانی مثل بیل دارد اما باید دید رقم دستمزد او چقدر خواهد بود. تیم دیگری که برای بیل جذاب است، تاتنهام خواهد بود. این یک انتقال رویایی است. بیل زمانی با رفتنش باعث شد مبلغ زیادی به باشگاه تزریق شود و حالا با بازگشتش به تیمی که اینبار در انگلیس و لیگ قهرمانان تنه به تنه بزرگان می‌زند، می‌تواند غرور بیشتری برای سفیدهای لندنی به همراه بیاورد. پاریسن ژرمن گزینه بعدی است. باشگاهی که اصولا به خرید چنین بازیکنانی علاقه دارد. پول خوبی هم می‌دهد و قهرمانی‌اش در لیگ داخلی تضمین شده است. زوج بیل و امباپه(در صورت رفتن نیمار) می‌تواند رویایی باشد. بیل اگر بخواهد زندگی آرام و پرپولی داشته باشد می‌تواند به پاریس برود اما اگر دوست دارد چالشی تازه را تجربه کند باید به انگلیس برگردد. در این بین گفته می‌شود ناپولی هم به صف مشتریان بیل اضافه شده. این انتقال هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد. اولا که بیل با کارلتو راحت است و دوما ناپولی برای به چالش کشیدن یوونتوس به چنین بازیکنانی احتیاج دارد. رقابت او با کریستیانو در سری‌آ می‌تواند دوباره بیل را سرزبان‌ها بیندازد.

این مطلب در روزنامه ایران‌ورزشی هم به چاپ رسیده است.

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *